Agenda cursului IAC:
- Competenţe TIC;
- Profesorii în secolul XXI;
- Taxonomia Bloom în secolul XXI;
- "e-Competenţe" şi "i-Curriculum";
- Unde este problema?
- Tendinţe actuale privind promovarea tehnologiilor în educaţie;
- Pedagogia pentru era digitală. Pedagogia secolului XXI- pedagogie a competenţelor, care trebuie să dezvolte capacitatea de adaptare, de a face faţă schimbărilor rapide, de a-şi dezvolte autonomia, identitatea şi capacitatea de a lucra cu alţii. sursa: http://adevarul.ro/educatie/scoala/analizA-educatia-secolul-xxi-lucrul-echipa-abilitatile-deadaptare-1_5356a91b0d133766a800db1a/index.html sursa:http://www.teachthought.com/wp-content/uploads/2013/06/21st-century-pedagogies.jpg "e- Competenţe" şi "i-Curriculum" Viziunea proiectului "i-Curriculum", este concretizată într-un set de ghiduri ce pot fi folosite de către persone cu putere de decizie, de profesori sau orice tip de educatori, prooducătorii de resurse digitale, cât şi de studenţi pentru a verifica dăcă un proiect în curs îndeplineşte scopul de a crea premisele pentru o participare activă la practici de învăţare continuă. În cadrul proiectului activităţile au fost reinventate pentru a lua în considerare capacităţile tehologiei, analizând meta-competenţele şi meta-cunoştinţele necesare pentru a trăi într-o eră digitală. "e-Competenţe" reprezintă capacitatea de a funcţiona efectiv în era digitală, a avea abilitatea de a învăţa rapid să lucrezi cu instrumentele digitale, de a analiza critic şi de a explora noi instrumente digitale. Într-un context al schimbărilor rapide acestea pot fi văzute ca o abilitate de autoperfecţionare pentru a beneficia de viitoarele transformări socio-economice. Taxonomia lui Bloom în secolul XXI Există o disponibilitate ridicată de transfer a nivelurilor de stabilire a obiectivelor notate de Bloom, în zona instruiri asistate de calculator, noile tehnologi pot ajuta la atingerea obiectivelor din Taxonomia lui Bloom.
Sursa:https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi0fqefnCO_AtQhkC0zYAVzvXRAQ5lk8aHk9fooiLiKTLJJBxL7Dl67p692HtA4JsXsIVQqGrgTNAh6FpjCT5XjGQar8qwagfxz3TKfe7QhZo495V2FCcEHm90TZ69nwxzJOpC_uKF3UM4/s1600/taxonomia-lui-bloom-anderson_xqi6.jpg
Profesorii secolului XXI
- Facilitatori, îndrumători ai elevilor- fără a se limita doar la transmiterea de informaţii şi evaluarea cantitativă a elevilor;
- Elevul nu trebuie să reproducă ci să fie responsabil de propria dezvoltare atât din punct de vedere social cât şi profesional;
- Analizarea fiecărei situaţii de învăţare- organizarea actului de educaţional şi adaptarea lui la specificul elevului.
sursa:http://mvlada.blogspot.ro/2012/11/medii-educationale-integrate.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu